Ako zvládnuť denný stres?

Stres zažívame každodenne. Na pracovisku, v rodinnom prostredí, no najmä v nečakaných situáciach.
Práve tie sú pôvodcom stresu, nakoľko vnútorne nie sme presvedčení o ich zvládnutí. Jednoducho sme v danom momente zaskočení a telo tak prirodzene bojuje s nepredvídateľnou situáciou formou stresu.

Stres, ktorý pomáha k vyššiemu výkonu, koncentrácii a pocitu zvládnutia danej situácie
Stres, ktorý pomáha k vyššiemu výkonu, koncentrácii a pocitu zvládnutia danej situácie

Nie všetok stres je zlý

Istotne ste i vy zažili udalosť, kedy ste sa cítili vnútorne ako v siedmom nebi. Narodenie Vášho prvého dieťaťa, športový alebo kariérny úspech, nový domáci miláčik.  V každej z podobných situácií ste sa cítili šťastní a plní energie. Práve to je pozitívny stres vzbudzujúci vo Vás kladné očakávania, tvorivosť a istotu v to čo robíte.

Skrz svoj pozitívny účinok je často náročné navodiť ten správny moment a udržiavať sa tak prirodzene v zóne bez „zlej“ zložky stresu. Väčšinou tieto momenty prichádzajú nepredvídateľne.

Ako uvoľním stres?

So stresom je možné účinne bojovať viacerými spôsobmi. Nezabúdajme, že stres vyvoláva naša vnútorná neistota, nedostatok odpočinku, regenerácie, alebo nepredvídané situácie. Preto je potrebné do života vniesť prostriedky, ktoré pôsobia tak ako potrebujeme. Proti stresu.

Naplánujte si svoj deň

Jeden z najlepších a dlhodobo overených spôsobov, ako predísť stresu. Istotne máte po ruke mobil, zápisník, kalendár, respektíve diár. Usporiadajte si myšlienky a spravte si na isté časové obdobie plán. Po pár týždňoch skúste porovnať výsledky 🙂 Kontakt s neočakávanými situáciami je omnoho nižší. Prichádzate totižto do situácií ktoré si naplánujete a i keď nastane tá nečakaná, nie ste úplne stratení. Naviac máte vždy čas vnútorne zaujať správny postoj a pripraviť sa na udalosti ktoré Vás čakajú.

Riešte problémy pri vzniku

Nechávate väčšinou všetko na poslednú chvíľu? Nečakajte až Vás problémy dobehnú. Ak sa naučíte riešiť problémy ihneď keď vzniknú, nebudú Vám dlhodobo zaťažovať myseľ.

Strážte svoje myšlienky

Prúdia Vám v hlave často krát myšlienky, v ktorých súvislosti si kladiete otázku „Čo ak…?“. Nepremýšľajte nad vecami, ktoré priamo nedokážete ovplyvniť. Nájdite si v daný moment aktivitu, ktorú máte radi. Zaručene pomôže uvoľniť myseľ i stres.

Ak Vás podobné myšlienky napádajú pred spaním, vezmite si svoju obľúbenú knihu a prečítajte si z nej pár kapitol. Ani sa nenazdáte a po vyťažení mysle premýšľaním nad dejom čítanej knihy zaspíte ako baránok.

Nájdite si čas pre seba

Povinností býva často krát toľko, že človek zabúda i na čas, ktorý by rád venoval sebe. Vystúpte zo stereotypu a nájdite si čas i pre seba. Ak máte radi prírodu, spravte si pár hodín do týždňa voľno a jednoducho si vychutnajte čaro okolitej prírody. Zaručene prídete na iné myšlienky a chytíte „druhý dych“ v náročnom období.

Ďalšou alternatívou je šport. Efektívne pomáha využiť Vašu energiu, zlepšuje koncentráciu a zároveň tak potláča nepríjemné myšlienky spôsobujúce stres. Pri športovaní 2-3x týždenne pravidelne uvoľníte energiu a zlé myšlienky zostanú v úzadí. Ako benefit máte z dobrého športového výkonu skvelý pocit dodávajúci sebaistotu.

Relaxujte

Doprajte si zopár krát v roku dovolenku. Každý obľubuje inú destináciu a druh dovolenky. Vždy však funguje wellness, príjemné prostredie saunového sveta a masáží. Môžete tak navštíviť Aquapark, alebo masážny salón vo Vašej blízkosti. Naplno si vychutnáte kľud a zároveň zregenerujete telo, čo prospieva Vášmu zdraviu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Solve : *
27 − 16 =